SEEbiz SlovenijaSEEbiz SlovenijaSEEbiz SlovenijaSEEbiz SlovenijaSEEbiz SlovenijaSEEbiz SlovenijaSEEbiz Slovenija
 
REAKCIJE
 
United Grupa: Konkurs za distribuciju RTS-a bio nezakonit
Autor/izvor: SEEbiz / N1 info
Datum objave: 06.08.2018. - 17:20:51
BEOGRAD - United Grupa, kojoj pripada i kablovski operater SBB, saopštila je da je odbila da učestvuje na javnom konkursu za distribuciju RTS-ovih kanala u inostranstvu, zato što je konkurs bio protivzakonit, i u potpunosti suprotan sa poslovanjem bilo kog javnog servisa koji treba da teži da bude dostupan što širem auditorijumu.

United Grupa podseća da sa RTS-om ima partnerski odnos već godinama i da je do sada distribuirala RTS kanale na svim platformama koje poseduje. Konstatuje, međutim, da je RTS ove godine, nažalost, ponudio za reemitovanje svojih kanala u inostranstvu cenu koja je 10 puta veća od one koju je United Grupa do sada plaćala, i 27 puta veća od one koju javni servisi prosečno naplaćuju za emitovanje svojih programa u inostranstvu, što je ekonomski neprihvatljivo.

"Mi smo se uvek rukovodili principima da javni servis bude dostupan svima. Svrha javnog servisa treba da bude širenje nacionalne kulture, jezika, tradicije i interesa kroz široku dostupnost, kako građanima u zemlji, tako i van granica Srbije gde živi naša dijaspora. Podržavamo da se kanali RTS-a naplaćuju za emitovanje van Srbije. Naknadu smo i plaćali svih prethodnih godina, ali razumnu cenu, prema praksi i cenama drugih evropskih javnih servisa i uz mogućnost gledanja programa putem svih platformi. RTS-u smo ponudili iznos koji je čak tri puta veći od onoga koji smo do sada plaćali, ali oni nisu nikad odgovorili na ponudu", navode iz United Grupe.

United Grupa dodaje i da je odbila da učestvuje na javnom konkursu za distribuciju RTS kanala iz razloga što je konkurs protivzakonit iz materijalno-pravnih i formalno-pravnih razloga, i u potpunosti suprotan sa poslovanjem bilo kog javnog servisa koji treba da teži da bude dostupan što širem auditorijumu. O nezakonitosti sprovođenja konkursa obavestili su, kako navode, sve nadležne institucije.

"Nismo nikad ni tražili, niti imali ekskluzivitet za emitovanje RTS-a. Izražavamo bojazan da uspostavljanjem biznis modela po kojem neko treće lice – domaća ili strana kompanija, a ne RTS, ekskluzivno raspolaže nečim što predstavlja dobro od opšteg interesa građana Republike Srbije, ozbiljno ugrožava javni interes naše zemlje", poručuje se u saopštenju.

Podseća se i da RTS zahteva i nadoknade za emitovanje svojih kanala kroz EON i korišćenje funkcionalnosti vraćanja programa unazad (TV unazad), što je takođe u suprotnosti sa svetskom praksom. United Grupa ističe i da je činjenica da nijednom kanalu ne plaćaju dodatno.

"Pomenuti načini gledanja televizije su deo standardnih ugovora sa svim kanalima. Nov način gledanja podrazumeva internet, gledanje na više uređaja, kao i u vremenu nakon emitovanja", ističu iz United Grupe.